Prima întrebare pe Shitzlog !




“Bună! Mă numesc Andreea. Am şi eu un Shihtzu de 6 săptămâni,. Este fetiţă şi cam neascultătoare. Îmi puteţi spune cum să o dresez şi la câte luni am voie să o tund?...
Răspuns Shihtzu Official
Bună Andreea. Bun Venit ţie şi prinţesei tale. În primul rând fetiţa ta este prea mică pentru a fi dresată.
Prima etapă (predresajul) începe la 2 luni (8 săptămâni). În această perioadă o înveţi să îşi facă treaba mică şi mare pe pad, să te recunoască doar pe tine că stăpân şi să doarmă separat (nu în pat cu tine). După ce îi faci toate vaccinurile, o poți scoate afară și o poți învața să nu mai folosească pad-ul din casă. (doar dacă o scoți afară regulat)   
După vârsta de 6 luni poţi începe dresajul propriu-zis. Să ai un căţel atât de mic înseamnă să ai multă răbdare.
Este neascultătoare pentru că este mică. Treptat o înveţi să te urmeze şi să te asculte. Cum? Îi dai doar tu de mâncare, o cerţi doar tu dacă greşeşte şi nu lăsa pe ceilalţi să o alinte sau să îi ofere atenţie cât timp e pedepsită.
Cât despre blănită, poţi începe să-i prinzi un moț (imediat ce îi creşte părul suficient cât să îl poţi prinde) pentru a nu afecta vederea. Shih Tzu este o rasă recunoscută pentru superbitatea şi lungimea blănitei. Este greu de întreţinut dar merită. Totuşi, vara, fiind foarte cald, recomandăm să o tunzi scurt. Îţi mulţumim pentru mesaj.

Această întrebare am primit-o de la o prietenă de pe Facebook. Poate mulţi dintre noi ne regăsim în această întrebare. Andreea a avut curajul şi a făcut primul pas! Tu eşti următorul pas! Noi suntem aici pentru a răspunde pe înţelesul tuturor. Nu vrem să folosim termeni tehnici sau un limbaj literar. Suntem între prieteni şi dorim să scriem experienţele noastre, sfaturile şi chiar exemple simple de întreţinere şi creştere. 
Aşteptăm în continuare mesajele şi întrebările voastre! Ham- Pa !

Postări populare de pe acest blog

101 Dalmațieni. Povestea mea preferată

Mâncarea pufosului tău

Îngrijire